Karangan Terbaik SPM tahun 2010..!!!

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk.





Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula.

Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di GentingHighlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.

Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.

Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati.

Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.




p/s : terbaik kan...melampau-lampau pulak..muahahahaha..

20 comments:

  1. hahaha
    nasib baek kowg poun x mati
    ahaks!

    ReplyDelete
  2. hahahaha...comfirm dpat a plus karangan dia ni..

    ReplyDelete
  3. aku penah baca nih. high imagination ek bdk nih.. gilaaa! hahaha

    ReplyDelete
  4. adoyai nak pecah perut dah ni.. sape punya karangan la... nanges pemeriksa baca nanti :D

    ReplyDelete
  5. hahahhaaa
    mmang terbaekkkk laaaaa

    Jom Baca Entry Dahlia: Jumlah Pendapatan dari Nuffnang

    ReplyDelete
  6. memang kreatif kepala hotak budak ni...memang betul kata ini lelaki,nasib baik kita semua tak mati lepas baca karangan dia...muahahahaha..!!

    ReplyDelete
  7. @Cik Aish

    budak ni leh jadi pengarah filem bila besar nanti..haha..!!

    ReplyDelete
  8. the best esei in the world!!
    pecah perot bace.. :):)

    ReplyDelete
  9. ishh!! ngat an karangan terbaik btol2 ah td..bru excited nak bce..da kne tipu..hehe..

    ReplyDelete
  10. ktawa xberenti baca karangan ni.kuahahaha..spe yg reka nie memg sorg yg GILA2 OTAK,,, :-)

    ReplyDelete
  11. nsb aq pon x mati lps bace karangan ni..hahaha

    ReplyDelete
  12. lawak betul sampai aku pun nk pecah perut :)hahahaha,aku x mati pun kenape?:D .DIA ni seorang giler sikit fikirannye dn kreatif.tahniah karangan yg bagus
    byyeeeeeee

    ReplyDelete
  13. MACAM LANCAU....

    ReplyDelete
  14. habistu ? orang yang baca ni pun, matilah ? hahahahaha . lawaks .

    ReplyDelete
  15. habistu ? orang yang baca ni pun, matilah ? hahahaha adoi, sakit perut tergelak :D

    ReplyDelete
  16. Ultraman Vs Transformer.... (=.=) lolx

    ReplyDelete

KATEGORI

1 MALAYSIA (22) 18 tak berapa SX (27) Amaran (22) azizbos (6) barcelona (7) berita (28) besar-besar (13) blog (4) buffered earning (2) canggih (8) China (45) Comel (10) cool (7) facebook (9) Gadget (17) gila (29) Haiwan (26) Informasi (65) Islam (21) Jepun (15) kereta (21) Kreatif (88) lawak (73) macam-macam (215) Makanan (25) membebel (45) Nuffnang (13) Pelik-pelik (49) SEO (2) Sukan (28) uji mata (6) Uji Otak (9) ujibakat online AF9 (1) video (127)