Nyamuk kencing ketika menghisap darah



Serangga penghisap darah seperti nyamuk berkelakuan aneh ketika menghisap darah.penyelidik mendapati nyamuk kencing terlebih dahulu sebelum menghisap darah dan semasa menghisap darah..cecair yang dikeluarkan nyamuk ketika menghisap darah adalah darah..haha..macam mana nak kenyang macam tu kan..isap buang isap buang..



Penyelidik mendapati nyamuk kencing terlebih dahulu sebelum menghisap darah dan semasa menghisap darah

Cara memasak mee segera dengan betul


1.Masak air sampai mendidih




2.Masukkan mee segera

Masukkan mee semasa air mendidih.kalau belum mendidih,jangan masukkan dulu. 



3.Kacau mee pada 1 setengah minit pertama dengan ganas..hehe..

teruskan mengacau mee tersebut supaya bahan kimia yang terdapat dalam mee tersebut tertanggal.untutk pengetahuan semua,bahan-bahan kimia yang terdapat dalam mee segera ni adalah seperti lilin,zat pewarna,zat pengawet dan banyak lagi zat-zat kimia yang berbahaya untuk tubuh kita.menurut sumber-sumber yang boleh dipercayai..bukan bos sendiri yang kaji tau..kang tak pasal-pasal kena saman. 



4.Buang air rebusan mee.

Perhatikan air rebusan dalam gambar di atas.kuning dan keruh tersebut adalah bahan-bahan kimia yang berbahaya. 



5.Masukkan mee ke dalam air sejuk dan rebus lagi untuk kali yang kedua.

Teruskan mengacau mee tersebut untuk menanggalkan lagi sisa-sisa kimia.kali ni rebus dalam 1 minit je. 



6.Ambil mee dan hidangkan.

Bagi mee goreng,seperti biasa tapis dan gaulkan dengan perencah.Bagi mee yang berkuah,buang air rebusan kali kedua tadi dan gantikan dengan air panas yang dalam termos tu.Nak lagi sedap letak la sayur ke daging ke,udang ke.. 



Sumber gambar dari google.


Nampak macam lambat dan buang masa nak rebus dua tiga kali.tapi bila bos fikirkan untuk jangka masa panjang kesihatan tubuh badan,maka bos pun mula praktikkan cara masak mee segera ni.Sekian terima kasih.. :)


Budak umur 2 tahun suka makan abu rokok

Seorang budak berumur 2 tahun yang berasal dari tangerang,banten indonesia ini memiliki selera yang luar biasa iaitu gemar makan bedak dan abu rokok.. wah... kes eksotik ni..haha.. putra maulana akan mengamuk sekiranya dilarang ibu bapanya makan abu rokok ni.macam-macam hal..saksikan video dan gambar putra maulana ni menjamu selera bedak dan abu rokok.










sumber : trijayanews.com



putra maulana akan mengamuk sekiranya dilarang ibu bapanya makan abu rokok

Suami gagal masukkan buah zakar

Klik gambar untuk tumbesaran

Macam-macam hal...haha..

sumber : Ariffin



Suami gagal masukkan buah zakar

Hukum menyambut hari jadi dan meniup lilin

Gambar google

Hukum menyambut hari jadi dan hukum meniup lilin

Maka jawabnya berdasarkan beberapa orang ulama’ kitab-kitab terbaru (ulama’-ulama’ yang lama tidak menyebut tentang perkara hari jadi ini) diantaranya seorang ulama’ besar di Universiti al-Azhar melalui kitabnya ‘yas a luu naka fiddin’ hukumnya bida’ah yang harus.

Bida’ah kerana tiada contoh yang dibuat pada zaman Nabi Muhammad S.A.W. . Harus pula kerana tiada ayat, nas atau hadis yang melarang menyambut hari jadi maka harus asalkan biarlah dengan cara yang tidak bercanggah dengan Islam.

Hukum meniup lilin ini adalah haram kerana amalan ini tiada dalam agama lain melainkan agama kristian. Barangsiapa yang mengikut satu adab yang lazim untuk sesuatu kaum sahaja maka termasuk kaum itu.

Setengah ulama’ mengatakan boleh buat kek tetapi tidak boleh tiup lilin dan bernyanyi. Sebaiknya berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W. . Sesiapa yang berselawat ke atas atasku (Nabi Muhammad S.A.W. ) sekali maka Allah akan mengampunkannya sebanyak 10 kali dosa-dosanya.

Bersyukurlah kerana Allah masih memberikan kita peluang untuk hidup bukannya bergembira sedangkan semakin banyak hari jadi yang kita sambut untuk diri kita semakin tua umur kita dan semakin dekat kita dengan hari kematian kita maka patutkah kita bergembira, bertepuk tangan atau seumpamanya?





Sumber: Al-Azhar Ad Din

Hafiz juara anugerah juara lagu ke 26


Sejarah baru dicipta..penyanyi berasal dari sarawak yang berjaya menjadi juara anugerah juara lagu ke 26 dengan lagu awan nano..tahniah kepada hafiz..dua tahun berturut-turut vokal terbaik..syabas !!








Sejarah baru dicipta..penyanyi berasal dari sarawak,Hafiz AF telah berjaya menjadi juara anugerah juara lagu ke 26 dengan lagu awan nano nya

Sharifah amani hampir dirogol


Ketika Sharifah Amani sedang menyiapkan tugas hariannya di studio baru-baru ini, tiba-tiba datang seorang lelaki yang tidak dikenali serta telah mencium pelakon bertubuh kecil molek itu.

Kejadian yang berlaku di studio, Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi, Universiti Putra Malaysia turut mengejutkan ramai pihak terutama beberapa orang yang menyaksikannya sendiri. Tidak lama selepas itu muncul teman wanita lelaki berkenaan di lokasi itu. Ia menyebabkan pergaduhan besar telah berlaku.

Begitulah aksi salah satu babak lakonan Sharifah Amani bagi watak Siti dan Shashi Tharan (Bootyslap) yang terdapat dalam filem terbaru arahan Afdlin Shauki, Appalam di UPM.

Menariknya, Appalam terbitan Tayangan Unggul Sdn Bhd itu adalah filem Papadom versi Tamil Malaysia yang banyak mengguna pakai bahasa Inggeris, Tamil dan Melayu sebagai dialognya.

Menurut Afdlin, Appalam banyak mempunyai persamaan dengan Papadom termasuk jalan cerita dan lokasi. Cuma barisan pelakon dan dialognya sahaja yang ditukar mengikut kesesuaian.

Pun begitu, bukannya senang bagi Adflin untuk mengendalikan filem ini. Ia bukan sahaja menggunakan Bahasa Tamil yang tidak difahaminya, bahkan Appalam dibarisi ramai pelakon baru menjejakkan kaki dalam dunia lakonan.

“Jika Papadom, pelakon utamanya Miasara lakonan (Liyana Jasmay) bercita-cita untuk menjadi pelakon, tetapi dalam Appalam, Shruthi (Raja Ilya) ingin menjadi penari terkenal.

“Saya tukarkan bahagian itu bagi menyesuaikan dengan masyarakat India yang begitu meminati dunia tarian. Malah, di Malaysia, masyarakat India kurang berminat untuk berlakon. Selain pelakon dan dialog, saya fikir itulah perubahan paling ketara dalam Appalam berbanding Papadom. Bagaimanapun, jalan ceritanya tetap sama.

“Cabaran saya dalam Appalam ialah saya perlu sedikit sebanyak belajar Bahasa Tamil. Bagaimanapun saya bernasib baik kerana mempunyai penasihat bahasa untuk memudahkan kerja saya. Apa yang saya tumpukan ialah emosi watak-watak yang dilakonkan sama seperti Papadom.

Menerusi filem Papadom, watak Saadom telah dibintangi oleh Afdlin Shauki, manakala watak Miasara pula dibawakan oleh Liyana Jasmay.

Namun dalam Appalam, watak Saadom iaitu Appalasamy dijayakanoleh Gana Pragasam A/L Sebastian, manakala watak Maisara sebagai Shruti pula dilakonkan oleh Raja Ilya.

Sebagaimana Papadom, Appalam mengisahkan Appalasamy yang begitu mengambil berat tentang anak perempuannya, Shruti. Biarpun Shruti telah pun melanjutkan pengajian di peringkat pengajian tinggi, Appalasamy tetap mengekori dan mengawasinya bagi memastikan dia selamat.

Selain Sharifah Amani dan Shashi, antara nama-nama lain yang turut membintangi Appalam adalah h Jaclyn Victor (Nalaini), Haanii Shivraj (Jasmine), Afdlin Shauki (Hassan) serta Sathia (Mr. Prakash).

Afdlin turut menjelaskan filem ini dibuat berdasarkan permintaan dari pihak atasan Astro kerana merasakan Papadom berpotensi tinggi untuk menarik penonton pelbagai lapisan masyarakat di Malaysia.

Appalam yang kini sedang dalam pembikinan dijadualkan akan menemui penonton pada September tahun ini. Proses penggambarannya telah pun siap sebanyak 50 peratus.

Filem yang dikatakan agak muzikal ini turut diwarnai 4 lagu Tamil hasil ciptaan komposer berpengalaman R. Lawrence. Lagu tersebut iaitu Thanai Vanthe, Booty Slap, Nee Thaney dan Arumbuan

Info : edisikini.com

Sharifah amani hampir dirogol di studio

Kereta kawalan jauh buatan sendiri

Buatan tangan yang kreatif dan terperinci..memang terer budak ni..

Borang rayuan bantuan RM 500 | BR1M


Bagi mereka yang telah menyemak status permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia dan gagal dalam permohonan ini masih mempunyai peluang untuk membuat rayuan melalui borang rayuan yang disediakan.
Pemohon boleh mendapatkan bantuan dan khidmat nasihat petugas di Pusat Khidmat wakil rakyat dan penyelaras Barisan Nasional (BN) serta Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung/Persekutuan

Membuka periuk api hanya dengan pisau dan kayu

Aki ra adalah seorang lelaki kemboja yang sering keluar ke seluruh hutan untuk mencari dan mematikan periuk api tinggalan perang dengan hanya menggunakan pisau (pocketknife) dan sebatang kayu runcing.jumlah periuk api yang telah berjaya dimatikan aki ra telah melebihi 10000 biji.saksikan video aki ra mematikan periuk api dengan selambanya..hehehe...

Juruwang disuruh pegang daging babi tanpa lapik


SAYA adalah salah seorang juruwang (cashier) yang bekerja di sebuah pasar raya di Kamunting, Taiping. Pada tarikh 11.01.2012, lebih kurang pukul 3 petang, pihak pengurusan telah membuat mesyuarat di antara semua juruwang. Di dalam mesyuarat tersebut, pengurus kami menyatakan ada seorang pelanggan bukan Islam telah membuat aduan kepada pihak atasan mempertikaikan mengapa juruwang Melayu Islam memegang daging babi beralaskan plastik seolah-olah menghina makanannya.

Gambar training bodyguard wanita di china

Wanita-wanita ni perlu menjalani latihan selama 10 bulan untuk menikmati gaji sebanyak $130 sehari..darab la dengan duit malaysia..hehe...

Bunyi orang berdengkur di kota samarahan sarawak


Penduduk Kampung Endap di Kota Samarahan, Sarawak tidak boleh tidur malam sejak beberapa hari yang lalu akibat bunyi aneh yang memenuhi ruang udara pada waktu malam yang hanya berhenti apabila menjelang subuh

Chong wei juara badminton terbuka malaysia


KUALA LUMPUR – Datuk Lee Chong Wei muncul juara Kejohanan Badminton Siri Super Terbuka Malaysia 2012 apabila menewaskan pemain Jepun, Kenichi Tago secara straight set, sebentar tadi.
Chong Wei menang set pertama dengan mudah yakni 21 -6.

Video lagu tahun baru cina namawee


KUALA LUMPUR – Tiada siapa dengan akal yang waras di negara ini akan berani berkata rakyat dan kerajaan Malaysia tidak bertolak-ansur dengan Namewee.Sudah terlalu banyak ruang dan peluang diberikan kepada pemuda tersebut.

Kostum kamera berfungsi penuh

Kostum kamera nikon yang berfungsi sepenuhnya ini dibuat oleh tyler card sempena menyambut perayaan haloween.siap ada lampu dan lcd screen lagi..katanya lagi,kostum ni mampu menang dalam mana-mana pertandingan kostum di dunia dengan hanya menekan butang kamera tersebut..haha..!!! cool !!

Potret tengkorak dari kotak rokok

Dilihat dari jarak jauh potret ni nampak seperti dilukis menggunakan dakwat atau cat.tapi sebenarnya potret ni dihasilkan dari kotak-kotak rokok pelbagai jenama.memang ambik masa yang lama nak hasilkan potret ni.

Peta dunia dari komponen komputer terpakai

Peta dunia bersaiz 21 kaki x 13 kaki hasil karya susan stockwell dari british yang dihasilkan dari bahagian komputer terpakai seperti motherboard,kipas dan pelbagai komponen lain.smart giler... 

Seni dari buku lama

Bila tengok je gambar ni,terasa nak pinjam lampu suluh pengecil doraemon..hehe..nampak real sangat.cool !!

Memancing di bawah tasik ais

Fishing under ice ni adalah sebuah filem pendek yang dirakamkan di bawah tasik ais Saarij√§rvi di Vaala, Finland.apa yang korang bakal saksikan lepas ni ialah,gelembung udara yang dilepaskan penyelam-penyelam ni semuanya jatuh ke bawah.rahsianya ialah,penggambaran filem ni dirakam secara terbalik ! ini kerana, ketika berada di dalam air badan kita sudah semestinya timbul kan.penyelam-penyelam ni cuba mengelirukan penonton seolah-olah mereka di tarik graviti ketika berada di dalam air.kreatifkan pengarah filem pendek ni.hehe..!! bos pun mula-mula ingatkan tasik ni istimewa sebab gelembung udara semuanya jatuh ke bawah..rupa-rupanya hanya kamera diterbalikkan. cool....!!

Bagaimana cara mencuri tv lcd

Teknik mencuri yang gagal..hahaha !!! dah macam iklan mentos pulak bos tengok..ada hati nak tipu cctv....

Istilah komputer malaysia


Istilah:
Hardware: barang keras
Software: barang lembut
Joystick: batang bahagia
Plug and Play: cucuk dan main
Port: lubang
Server: pelayan
Client= pelanggan

Juara masterchef malaysia pertama

Ezani !!! juara masterchef malaysia pertama..!! tahniah diucapkan kepada ezani..dan kepada wahidan,diharap lepas ni pihak astro dapat membantu wahidan untuk lebih berjaya dalam bidang masakan ni.asal dari kampung ni..orang susah.jangan sia-siakan pengorbanan seorang anak yang ingin menang semata-mata untuk menolong ibunya..niat yang murni.tapi belum ada rezeki.takpa wahidan.rezeki masterchef takda,mana tahu rezeki lain yang datang nanti.kan..sabar.

Lima orang main satu gitar

Nak main sorang-sorang pun susah.inikan nak main 5 orang..berebut-rebut la nak tekan kod tu nanti..haha..!!

Makanan yang berisiko untuk wanita hamil



Segala makanan yang dimakan oleh ibu menyusu bayi boleh mempengaruhi susu ibu dan menyebabkan alahan pada anak. Untuk itu penting kaum ibu mengetahui makanan apa yang boleh menyebabkan alahan dari susu ibu.

Proses pembuatan bola sepak

Bermulanya tahun baru maka bermula jugak la proses pembuatan bola untuk digunakan di seluruh dunia ni..nike dan adidas la yang selalu kita tengok..jenama lain tak pasti lagi..hehe..gambar-gambar kali ni ialah gambar bola dari syarikat adidas. 

Kemaluan ikan paus

Biar betol !!

Baju super compressed dari china

Mula-mula tengok ingatkan getah pemadam,tapi rupa-rupanya sehelai baju yang telah dilipat dengan lipatan yang sangat padat sekali..hehe..china macam-macam boleh buat kan..cara nak bukak baju ni cuma perlu letak dalam air dan ia akan  mengembang dengan sendirinya.kalau tahu teknik ni kan senang nak pergi bercuti..tak payah nak bawak beg besar-besar..

Menduduki peperiksaan di china

Pergh...buat ujian tengah panas terik tu..kalau kat malaysia buat macam ni,macam mana la agaknya ek..? 

Special forces lucu

Tugasan sukar 2 orang komando untuk menyelamatkan seorang wanita.

100 tahun dalam masa 10 minit

Sejarah dalam masa 100 tahun dalam video ni kebanyakannya tentang perang.

Video Amalina che bakri

nur_am11
Video Nur amalina che bakri di youtube beri penjelasan dan meminta semua blogger buang gambar-gambar dia.

Kalendar 2012 malaysia

kalendar 2012
Untuk rujukan kita semua rakyat malaysia..

Keterangan balas amalina che bakri

Nur-Amalina
Dari sumber yang bos dapat sebentar tadi, Nur amalina che bakri telah menjawab isu hangat yang menimpa dirinya.Respons Nur Amalina Che Bakri di facebook terkini ; " Peduli orang lain kata, aku tanggung sakit setiap hari" korang boleh baca selanjutnya di blog ni apakehell.la.
Pada pendapat bos mungkin khabar angin ni kurang tepat sebab facebook amalina che bakri telah ditutup sejak awal pagi tadi. korang boleh klik sini untuk tengok sendiri facebook amalina bakri ni.

update : video amalina che bakri

3 idiots download single link

3-Idiots-Music-Album-Cover

Amalina che bakri trafik dosa?

Tengah malam tadi heboh tentang kisah nur amalina che bakri bersosial.ramai blogger buat entri pasal amalina ni termasuklah bos sendiri.apa yang membimbangkan bos ialah,ada sumber-sumber dari facebook mengatakan trafik yang diperolehi dari entri menyebarkan gambar macam ni adalah haram..betulke?

Update : video amalina che bakri

KATEGORI

1 MALAYSIA (22) 18 tak berapa SX (27) Amaran (22) azizbos (6) barcelona (7) berita (28) besar-besar (13) blog (4) buffered earning (2) canggih (8) China (45) Comel (10) cool (7) facebook (9) Gadget (17) gila (29) Haiwan (26) Informasi (65) Islam (21) Jepun (15) kereta (21) Kreatif (88) lawak (73) macam-macam (215) Makanan (25) membebel (45) Nuffnang (13) Pelik-pelik (49) SEO (2) Sukan (28) uji mata (6) Uji Otak (9) ujibakat online AF9 (1) video (127)