Awasi pemakanan anak anda


Perhatikan budak perempuan yang berada di kiri sekali dalam gambar di atas..kepada ibu bapa sekalian,sila jaga pemakanan anak-anak korang.jangan main bagi je..takut-takut jadi macam budak ni..sapa yang susah? anak korang jugak......














Awasi pemakanan anak anda

Menangkap ikan paus tanpa pukat


Alat-alat yang diperlukan hanya buluh runcing,pisau,parang dan tali..tak ketinggalan jugak beberapa orang dewasa yang kuat..haha.....









Menangkap ikan paus tanpa pukat

Hina sarawak dan sabah




Satu soalan je.  " Lisa_Rosli93 sekolah sampai darjah berapa?? " hehehehe..........




sumber : apekblogger

Lisa_Rosli93 sekolah sampai darjah berapa



Awas !! mee goreng dibuat dari chopstik

Berniaga nak untung lebih je..harap-harap kejadian seperti ni tak terjadi di negara kita.bekas chopstik yang terpakai dan dibuang dikitar semula menjadi mee.di bawah ini kita tengok proses pembuatan mee goreng dari chopstik.


Chopstik dipotong kecil-kecil.



Ditambah garam dan air.



Ditambah sedikit tepung dan penambah rasa.



Direbus selama 15 minit.



Diletakkan didalam bekas kedap udara dan dibiarkan selama 2 hari.



Hasil setelah 2 hari.



Digoreng dan siap dihidangkan..


Nampak macam mee betul je kan..macam mana la nak tentukan yang mana palsu dan yang asli..huh..!!

di bawah ini kita tengok proses pembuatan mee goreng dari chopstik

Penyanyi asal lagu tema doraemon


Siapa yang tak kenal doraemon angkat tangan..haha...selama ni bos sangkakan budak kecik yang nyanyi lagu doraemon..tapi sangkaan bos meleset...jom tengok penyanyi yang menyanyikan lagu tema doraemon ni..To te mo dai suki do rae mon ~ ~ ~ 




penyanyi yang menyanyikan lagu tema doraemon

Ayah dalam hidupmu




Bagi seseorang yang sudah dewasa,
sedang jauh dari kedua orang tua,
akan merasa rindu dengan ibunya.

Bagaimana dengan ayah?

Mungkin kerana ibu yang selalu menelefon bertanyakan khabar dan keadaanmu

Tapi tahukah kamu,
Ayahlah yang mengingatkan ibu supaya menelefonmu.

Semasa kecil,
ibulah yang selalu bercerita.
Tapi tahukah kamu bahawa ayah yang pulang dari bekerja dengan wajah lelah selalu menanyakan pada ibumu apa yang kamu lakukan seharian di rumah.

Saat kamu sakit,batuk,
ayah mengherdik
"orang cakap jangan minum air ais,minum jugak !!"
Tapi tahukah kamu ayah sangat bimbang kamu sakit?

Ketika kamu remaja,
Kamu meminta izin keluar malam.
Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh !!"
Sedarkah kamu bahawa ayah ingin menjaga keselamatanmu?

Kerana bagi ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat berharga.

Ketika kamu sudah boleh dipercayai,
Ayah melonggarkan peraturannya.
Kamu akan pulang lewat malam ke rumah.

Maka ayah akan menunggu di ruang tamu dengan sangat bimbang.

Ketika kamu dewasa dan terpaksa belajar di rantau orang.
Ayah harus melepaskanmu.
Tahukah kamu yang badan ayah terasa kaku untuk memelukmu?

Dan ayah sangat ingin menangis.
Disaat kamu memerlukan itu-ini untuk keperluan belajar, ayah hanya mengerutkan dahi.
Tapi tanpa menolak ayah tunaikan juga.

Saat kamu berjaya sebagai seorang mahasiswa.
Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu.
Ayah akan tersenyum dan bangga.

Sampai ketika pasanganmu datang meminta izin mengambilmu dari ayah,
ayah akan berhati-hati dalam memberi izin.

Dan akhirnya..
Saat ayah melihatmu duduk dipelamin bersama seorang yang dianggapnya sesuai dengan mu,
ayah tersenyum bahagia.

Adakah kamu tahu,
Ayah sempat pergi ke belakang dan menangis??

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia.

Semoga putra kecilku yang manis berbahagia bersama pasangannya..

Setelah itu,ayah hanya mampu menunggu kamu datang bersama cucu-cucunya yang sesekali datang menjenguk.

Dengan rambut yang memutih dan badan yang tidak lagi kuat untuk menjagamu
♥ ayah

(Sebarkan jika kamu sayang ayah kamu)



Dengan rambut yang memutih dan badan yang tidak lagi kuat untuk menjagamu

KATEGORI

1 MALAYSIA (22) 18 tak berapa SX (27) Amaran (22) azizbos (6) barcelona (7) berita (28) besar-besar (13) blog (4) buffered earning (2) canggih (8) China (45) Comel (10) cool (7) facebook (9) Gadget (17) gila (29) Haiwan (26) Informasi (65) Islam (21) Jepun (15) kereta (21) Kreatif (88) lawak (73) macam-macam (215) Makanan (25) membebel (45) Nuffnang (13) Pelik-pelik (49) SEO (2) Sukan (28) uji mata (6) Uji Otak (9) ujibakat online AF9 (1) video (127)