AMARAN DARIPADA KEMENTERIAN KESIHATAN BRITISH



Ini adalah amaran dari Pihak Kerajaan Kementerian British berkenaan bahayanya mentol penjimatan kuasa. Mentol-mentol sebegini banyak digunakan dimana-mana sahaja tidak kira di kawasan kediaman, pejabat-pejabat mahupun kedai runcit dan pusat membeli belah. Harganya agaklah mahal tetapi kualitinya terbaik dari segi penggunaan kuasa elektrik yang sedikit mampu untuk memberikan pencahayaan yang terang dan terbaik.




Tetapi ada bahaya disebaliknya yang kita tidak ketahui. Ia amat berbahaya apabila mentol tersebut pecah atau retak kerana apa yang terkandung di dalamnya sangatlah berbahaya jika terdedah kepada sesiapa sahaja. Setiap orang perlu keluar dari tempat tersebut selama 15 minit kerana di dalam mentol itu terkandungnya bahan kimia seperti merkuri (beracun) dimana penyebarannya boleh menyebabkan migrain.



P/s : bahaya ek???tapi tak pernah pecah lagi guna mentol nih...berjaga-jaga kerana ada bahayanyaa!!! 
Sumber asal:piston pecah

4 comments:

  1. bahaya jika pecah.....baru tahu..

    klik kuat2 kat sini...
    selamat hari buruh

    ReplyDelete
  2. lol...sama2 la kita mengelik k..hahaha...

    ReplyDelete
  3. salam..menarik..bru tau yg mentol jenis saving current de gak effect klu pecah..trimas utk info nie :)

    ReplyDelete
  4. Saya pun baru tahu jugak..kekeke...klau rajin,sebarkan pada blogger yg lain ok..tq..

    ReplyDelete

KATEGORI

1 MALAYSIA (22) 18 tak berapa SX (27) Amaran (22) azizbos (6) barcelona (8) berita (28) besar-besar (14) blog (4) buffered earning (2) canggih (8) China (45) Comel (10) cool (7) facebook (9) Gadget (17) gila (29) Haiwan (26) Informasi (65) Islam (21) Jepun (15) kereta (21) Kreatif (88) lawak (73) macam-macam (215) Makanan (25) membebel (45) Nuffnang (13) Pelik-pelik (49) SEO (2) Sukan (29) uji mata (6) Uji Otak (9) ujibakat online AF9 (1) video (127)